SPECJALIŚCI

LOGOPEDA

GODZINY PRACY:

Poniedziałek: 11.45-13.45

Czwartek: 8.30 – 14.30

Piątek: 8:30-10:30

 

Mowa jest najważniejszym sposobem komunikacji. To nie tylko tworzenie wypowiedzi (mowa czynna) ale również ich rozumienie (mowa bierna). Mowa wpływa na tak wiele sfer życia, że warto zadbać o właściwy jej rozwój już od najmłodszych lat. Pamiętajmy, że nieprawidłowa wymowa przyczynia się do powstawania kompleksów, obniżenia samooceny, trudności w nawiązywaniu kontaktów społecznych oraz poważnych problemów w nauce.
Na początku każdego roku szkolnego przeprowadzane są przesiewowe badania logopedyczne. Na ich podstawie dzieci mające wady wymowy lub problemy z zakresu komunikacji werbalnej zostają zakwalifikowane na terapię logopedyczną.
Dzieci uczestniczą w terapii regularnie. W zeszytach, które przynoszą na zajęcia zapisywane są ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację. Dzięki temu rodzic może kontynuować usprawnianie wymowy w domu.

PSYCHOLOG

GODZINY PRACY:

Środa: 9.00 – 14.30

Pomoc psychologiczna dla rodziców w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4

 

Jeżeli:           

– coś Cię niepokoi w zachowaniu lub rozwoju Twojego dziecka,

– chciałabyś/chciałbyś upewnić się, jak wspierać swoje dziecko w rozwoju i adaptacji,

– trudno Ci poradzić sobie ze swoimi uczuciami w kontakcie z dzieckiem,

– doświadczasz kryzysów wychowawczych,

– rodzicielstwo bywa dla Ciebie trudnym wyzwaniem,

– czasem nie wiesz jak porozumieć się ze swoim dzieckiem i jak pokojowo ustalić zasady uwzględniające bezpieczeństwo i potrzeby całej rodziny,

– masz inne pytania, które chciałbyś/chciałabyś omówić z psychologiem.

 

Zapraszam do mailowego lub telefonicznego zgłoszenia chęci kontaktu z psychologiem.

Telefon do Poradni: (022) 810-20-29 (poń.- pt. w godz. 8.00-19.00; sob. w godz. 8.00-13.00)

Działania:

  1. Opieka psychologiczna nad wszystkimi dziećmi w przedszkolu ze szczególnym uwzględnieniem dzieci 5 – letnich.
  2. 5 – latki badanie sondażowe; – rozmowy indywidualne, – przekazywanie zaleceń rodzicom, którzy sami decydują o potrzebie rozmowy, – badanie dojrzałoœci szkolnej dzieci, które rozpoczną naukę w pierwszej klasie w następnym roku szkolnym.
  3. Zajęcia indywidualne z dziećmi (wszystkich grup) wskazanymi przez wychowawców i po obserwacji psychologa.
  4. Odraczanie obowišzku szkolnego, gdy będzie taka potrzeba.
  5. Współpraca z rodzicami, konsultacje w czasie dyżurów.
  6. Współpraca z wychowawcami, wspólne ustalenia.
  7. Obserwacje dzieci na zajęciach.
  8. Pogadanki na temat dojrzałości szkolnej.
  9. W miarę potrzeb pogadanki na tematy zgłaszane przez rodziców.

PEDAGOG SPECJALNY

GODZINY PRACY:

Piątek: 11.00-16.00

Kim jest pedagog specjalny?

Pedagog specjalny pomaga dzieciom w znalezieniu własnego miejsca w grupie. Do pedagoga specjalnego można zgłosić się w każdej sprawie która dotyczy trudności w funkcjonowaniu dziecka oraz niepokojących sygnałów

Co należy do zadań pedagoga specjalnego?

  • Prowadzenie zajęć uspołeczniających np. TUS.
  • Organizowanie zajęć w szczególności dla dzieci z trudnościami w przyswajaniu wiedzy, ale także dla dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami.
  • Wspieranie nauczycieli w pracy wychowawczej oraz dydaktycznej.
  • Rozpoznawanie mocnych stron oraz predyspozycji dzieci.
  • Rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dziecka, w tym barier i ograniczeń utrudniających  funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej.

Drodzy rodzice, jesteście mile widziani!

1.Niepokoi was rozwój waszego dziecka?

  1. Chcecie porozmawiać o Waszym dziecku i relacjach z nim?
  2. Otrzymujecie niepokojące sygnały od dziecka?
  3. Wasze dziecko ma trudności w przyswajaniu wiedzy?
  4. Nie wiecie, gdzie szukać pomocy?

Jestem dla Państwa !! Zapraszam.